O retrospectivă Superblog 2017 și-o idee care poate face diferența în 2018

A trecut ceva vreme de când n-am mai scris nimic despre sau pentru SuperBlog, așa că e momentul să revin în forță, nu? 🙂

Și pentru că de-a lungul competiției m-am transpus în pielea a multe și diverse personaje, astăzi voi continua această tradiție și îmi voi imagina că sunt chiar eu organizatoarea unei noi ediții a acestui concurs. Cu alte cuvinte, încerc să mă transform un pic în Claudia, deși n-am nicio pretenție că aș putea vreodată să îi egalez răbdarea aparentă.

***

(Claudia)

E 1:30, trecut de miezul nopții. De-abia reușisem să le răspund tuturor vorbăretilor de pe Facebook și ațipisem un pic, când îmi zbârnaie din nou căsuța poștală. Ah, nici azi (de fapt ieri) nu mi-am dat telefonul pe silent. Știam eu că am uitat ceva.

Dacă tot m-am trezit, hai să vedem cine mă caută.

Un somnambul superblogărist, pai se putea altfel? Oamenii normali dorm la ora asta.

A, e o „ea”. Mi-o amintesc vag, o cheamă Mădălina și-are un blog … ceva-cu-Olivia. Ciudat, a fost cam tăcută toată ediția, ce-o vrea taman acum?

Să vedem ce scrie…

Dragă echipă SuperBlog,

Vă scriu pentru a vă transmite feedbackul meu legat de cele doua ediții SuperBlog la care am participat în 2017, întrucât la gală n-am avut nici ocazia și nici curajul 😀 de a spune prea multe.

Pentru a nu vă răpi prea mult timp, am încercat să sumarizez impresiile mele în următoarea schiță:

retro

Vreau sa detaliez principala sugestie capturată in aceasta retrospectivă, și anume cea despre introducerea unei probe non-advertorial, pe care aș numi-o ”Proba care face diferența”.

Ideea ar fi următoarea: Întrucât bloggerii au un trafic și o comunitate de cititori deja formată în jurul lor, se poate profita de acest context pentru a-i ‘forța/motiva’ să scrie și despre un subiect care contează (nu doar care vinde sau ajută la SEO).

De exemplu, posibile subiecte pentru această ‘Probă care face diferența’ ar fi :

  • Cum să colectezi selectiv deșeurile menajere
  • Ce poți face pentru a-i ajuta pe cei care cerșesc pe stradă
  • Ce fel de obiecte poți dona în orașul tău, și unde
  • Cum sa respecți niște obiceiuri sănătoase recomandate de medici (cei 2L de apă, 30 min mișcare, etc)
  • Mic ghid de educație civică (de ce e important să mergi la vot, de ce e important să știi cum funcționează autoritățile statului, etc)
  • … Si multe altele!

Proba aceasta ar putea avea un premiu pur simbolic, sau ar putea sa n-aiba premiu deloc. Întrucât ar fi obligatorie pentru titulatura de finalist și o notă de 100 de puncte e oricum o motivație, sunt convinsă că superbloggerii ar accepta provocarea chiar și fără un stimul financiar.  Important e să înțeleagă că articolul lor nu e doar parte a unui concurs, ci și parte a unei intenții de schimbare în mai bine a noastre și a țării în care trăim.

Mi-aș dori foarte mult ca această idee să devină realitate. De aceea, o să fiu eu cea care testează conceptul, dând startul unui mic concurs pe care l-am detaliat

AICI

Tema pe care am ales-o este reciclarea și colectarea selectivă.

Sper ca sugestiile mele să fie de folos!

Mădălina

Hm… chiar îmi place ideea! A reușit să mă trezească de-a binelea. Cred că o putem transforma în realitate și am deja câteva persoane în minte care ne-ar ajuta voluntar și cu bucurie pentru jurizarea unei astfel de probe. Și cred că am și alte subiecte non-advertorial pe care le-am putea propune. Dacă tot am spart gheața cu această ‘Invitație la jurizare’, de ce să nu îndrăznim chiar mai mult decât atât?

Oare Albert doarme? E totuși doar 1:45, poate am noroc și dau de el. Cred că e un moment bun să vorbim din nou despre organizare!

***

Și-am încălecat pe-o șa, și v-am spus părerea mea.

Aștept înscrieri în concurs – el nu mai e fantezie, e chiar o realitate la care țin foarte mult.

(Pentru proba specială Superblog 2017 – Invitatie la jurizare)

16 gânduri despre „O retrospectivă Superblog 2017 și-o idee care poate face diferența în 2018

Adăugă-le pe ale tale

  1. Deși e o idee bună, ar fi destul de greu de implementat. Articolele din „Proba care face diferența” ar trebui să fie pragmatice ca să aibă efect. Ori pragmatismul și creativitatea (așa cum e înțeleasă de majoritatea concurenților în SB) sunt dificil de îmbinat. Sau poate nu am eu bine definit termenul de creativitate (am formație tehnică).

    Apreciat de 1 persoană

    1. Ai dreptate, dar pe de alta parte subiectul creativitatii e mereu unul controversat. Cred ca in cazul unei astfel de probe, ideal ar fi sa premiezi un articol care pare ca are cel mai mare potential de impact social. Dar cum cuantifici asta? Tot subiectiva va ramane jurizarea, oricat de mult am cauta noi solutii si scheme de calcul. Eu m-am resemnat cu ideea.

      Apreciat de 1 persoană

  2. Nu stiu cat de fezabila este ideea, consider ca cei care simt, scriu oricand despre comunitate. Nu mi-ar placea sa vad asta in SB, asociat cu advertorialele. Dar imi place ideea ta cu reciclarea si, pentru ca reciclez, voi participa si eu la provocarea ta. Succes! Te voi urmari mai des, deoarece si mie imi place sa fac foarte multe pentru comunitate si poate imi mai vin idei. Succes!

    Apreciat de 1 persoană

  3. Nu toți au deja în jurul blogului format un număr de cititori. Acum parcă e scris în regulament că trebuie să ai o „vechime” de 6 luni. Parcă, nu vreau să spun o prostie. Dar știu sigur că eu când m-am înscris în 2015 abia aveam vreo lună de când pășeam în lumea asta. Dar oricum îmi place ideea ta. Mi-a plăcut cum ai scris.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Articolul acesta este bun, dar are ca scop intai si intai promovarea ta si a concursului tau. Inteleg, scriam si eu articole de genul. Acum, cand sunt jurat, parca nu-mi surade.

    Ideea de non-advertorial a fost introdusa. Era proba partenerilor. Dadeai link-uri catre ei, nu catre o firma. Tot non-advertorial era, nu? 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Asa este. Confirm cu mana pe inima ca am scris acest articol cu doua scopuri egoiste 🙂

      – In primul rand, pentru a promova o idee din care nu am niciun castig personal. Si sunt mandra de asta.

      – pentru experienta jurizarii.

      Ideea nu exista deja. Eu vorbesc despre promovarea unei cauze hai sa-i spunem „sociale”, cu 0 linkuri. Scopul unui astfel de articol este de a crea un impact si de a schimba ceva in bine, nu urmareste nici marketing nici promovare.

      Proba partenerilor nu are nicio legatura cu ce am propus eu. Ca sa nu mai zic ca in 2018, proba partenerilor a fost sponsorizata de HotMama.

      Cat despre cate puncte primeste acest articol – n-am absolut nicio miza, deci nu conteaza. E doar un exercitiu in plus pentru cei care si-au asumat provocarea aceasta.

      Multumesc pentru impresii.

      Apreciat de 1 persoană

  5. Toate ideile noi sunt fanteziste! Dar dacă le-am lăsa deoparte doar pentru acest criteriu, omenirea nu s-ar fi bucurat nici măcar de posibilitatea de a zbura!
    Ce vreau să spun este că ideile sunt bune! Poate nu plicabile imediat, poate mai greu de digerat de unii sau alții, dar cu siguranță pot isca schimbări! 😉
    Te citesc cu drag! Și apreciez inițiativele!
    Succes!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑