Cum ajung oamenii de pe Google în Căsuța Oliviei? ( + un mic giveaway)

Recunosc, mă mai uit din când în când la termenii de căutare pe care oamenii îi folosesc și cu care se întâmplă să ajungă pe Căsuța Oliviei. Mi se par un indicator bun al informațiilor utile pe care le oferă blogul meu… dar aceiași termeni sunt și o sursă de surprize, câteodată.

Azi am făcut recensământul pe ultimul an și m-am gândit să îl împărtășesc cu voi, cu termenii de căutare grupați cumva pe categorii logice.

Pe locuri, fiți gata, start!

Pipi, caca și probleme conexe

Această categorie conduce detașat în topul cuvintelor cheie cu care oamenii ajung pe blogul meu.

Deși Căsuța Oliviei a apărut tocmai pentru a publica acest articol pe internet, recunosc sincer că nu mă așteptam ca, 5 ani mai târziu, să fie încă cel mai citit și cel mai comentat text al meu.

Ca un fel de frate geamăn cu la fel de mult succes la public a apărut ulterior și articolul despre urinări frecvente la copii.

E clar că părinții sunt îngrijorați – și eu am fost! – dar ce mă amuză este colocvialiatea termenilor de căutare și întrebările foarte exacte pe care le adresează Google-ului:

  • „de ce se pisa copii des”
  • „face intentionat pipi in casa”
  • „cacuta la copil”
  • „de ce face fetita mea pisu des”
  • „baiat 5 ani a urinat de 6 ori in 3 ore”

Fibroadenoame, BIRADS, noduli la sân

Tot din seria problemelor medicale, ne mutăm atenția spre mame. Am scris la un moment dat pe blog despre experiența mea cu un fibroadenom buclucaș, care s-a finalizat cu o operație, iar de atunci acel articol face concurență serioasă celor din seria caca-pipi.

Termenii de căutare folosiți de această dată sunt scurți și la obiect:

  • BIRADS 3
  • BIRADS 4
  • fibroadenom

Mesajele ascunse de pe Facebook, sau My Other Inbox

Această categorie e o surpriză, pentru că nu m-a pasionat foarte tare subiectul, dar am scris un articol la rugămintea unui coleg despre cum poți găsi mesajele primite pe Facebook de la oameni care nu îți sunt încă prieteni. Ravagii a făcut, zi de zi îmi aduce trafic acest articol.

Sincer, uitându-mă la termenii de căutare folosiți, acest subiect pare de mare interes:

  • „cum gasesti mesajele ascunse pe mesenger”
  • „unde poti vedea mesajele de la persoane care nu le ai in lista de prieteni pe facebook”
  • „cum gasesc un mesaj pe facebook de la o pers pe care nu o am la prieteni”

Cum să ajuți persoane aflate în depresie?

La fel, un singur articol cu foarte mult și neașteptat trafic a fost acesta. Deși nu e un subiect vesel, mă bucur că există interes pentru el și că oamenii chiar încearcă să dea o mână de ajutor celor care se luptă cu boala secolului.

Termenii de căutare folosiți cel mai frecvent au fost:

  • „cum sa te comporti cu persoanele care sunt in depresie”
  • „cum o pot ajuta sa scape de depresie”
  • „cum pot sa ajut o persoana in depresie”

Căutări neînțelese

Am adunat în această categorie toate surprizele de care m-am lovit, după cum urmează:

  • unde gasesc bile hidrofile

(Probabil la o librărie sau la o florărie)

  • fara sarbatori viata ar fi trista

(Oare cine a căutat așa ceva a scris-o ca pe o întrebare sau ca pe o revelație?)

  • mascare grinda feng shui

(O da, aici e locul potrivit dacă ești interesat de feng shui!)

  • cum se pun perdelele la geamuri

(Uhmm…se agață în cârlige? E nevoie de explicații? Sigur sunt filme pe youtube cu așa ceva)

  • franciza rochii de mireasa

(Nope, n-am nicio afacere de genul, deși, dacă există interes….)

  • vremea la pensiunea piatra craiului

(Pentru asta aș recomanda accuweather sau ceva similar, deși cred că precizia predicției e mai mare dacă folosim un oraș, nu un nume de pensiune…)

  • un dilagin intre mine si tine in viitor

(Cireașa de pe tort, oricât am încercat nu am găsit o explicație, dar am o provocare pentru voi, mai jos.)

Ce n-au căutat oamenii pe Google și aș fi vrut să caute?

Păi, căutările legate de cărți au fost extrem de timide sau generice. La fel, cele legate de activități sau experimente cu copiii. Căutări de genul „cum să colectez gunoiul selectiv”, care zău că s-ar fi soldat și ele cu rezultate, au fost practic inexistente.

Nu-i nimic, perseverăm și învățăm din statistici 🙂

Între timp, mă lămurește și pe mine cineva ce înseamnă „un dilagin intre mine si tine in viitor”?

Ofer o carte surpriză drept cadou celei mai originale explicații primite în următoarele 7 zile, pe care o voi trimite prin poștă oriunde pe teritoriul României.

Spor și inspirație!

25 de gânduri despre „Cum ajung oamenii de pe Google în Căsuța Oliviei? ( + un mic giveaway)

Adăugă-le pe ale tale

  1. Vai, tot imi bat capul sa ma gandesc la ce s-ar putea referi dilaginul. Mai incerc si poate vin totusi cu o idee :))

    M-am bucurat si eu sa vad ca oamenii vor sa stie cum pot ajuta persoanele in depresie. Poate incet-incet vom intelege cat de serioasa e si ce impact poate avea comportamentul nostru asupra celor care sufera de depresie.

    Eu am scris acum 8 (OPT!!) ani un articol despre ultima mea ora de dirigentie de la liceu. De atunci, in fiecare an pe final de mai – inceput de iunie, invariabil, articolul ala renaste. E precum colindele de Craciun, bradul artificial din cutiuta sau punga cu globuri si beteala. Stiu sigur ca ii va veni vremea o data pe an! :))

    Apreciat de 1 persoană

  2. Îţi mulţumesc mult! M-am chinuit puţin, în aplicaţia mea nimic nu seamănă cu ce am văzut în articol despre mesajele ascunse dar până la urmă m-am dezmeticit şi a ieşit. Bine că nu am găsit mare lucru, cum nu mai sunt activă pe FB de ceva ani, e de înţeles. Dar e bine de ştiut.

    M-am distrat teribil cu unele căutări, mie mi-e dor să astea, wordpress nu le mai arată ca înainte, la mine scrie unknow terms deci nu mai am ocazia să mă amuz. Oricum, arată bine, se pare că mulţi au găsit ce au căutat, mă refer la cei cu căutări seriose.

    În ceea ce priveşte căutarea enigmă, aş spune că e normal să nu înţelegem, fiind vorba de ceva din viitor. Acel dilagin poate fi orice, timpul ne va dezlega misterul. 😀 Ar putea fi distanţa măsurată-n MB consumaţi în discuţii virtuale. 😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. O sa verific cum arată acum interfața, poate s-a mai schimbat între timp, și să aduc articolul la zi. Mie chiar mi s-a întâmplat să găsesc lucruri interesante printre acele mesaje 🙂 Și la mine sunt f mulți unknown terms, sunt convinsă ca aceia ascund adevaratele distracții dar na, decât deloc e bine și ce avem acum.
      Îmi place explicația ta despre dilagin, e originală 🙂

      Apreciază

    2. Mulțumesc pentru explicația ta, am considerat-o a fi cea mai originală. O să te rog să îți alegi una din următoarele cărți, drept premiu: Origini (Dan Brown), Concert în memoria unui înger ( Schmitt) sau In țara lui Dumnezeu (Tatiana Niculescu Bran). Te contactez apoi să vedem cum ți-o trimit 🙂

      Apreciază

      1. Din suflet îți mulțumesc! Aprecierea ta contează mult pentru mine şi am rugămintea mare mare să mă ajuți să împart bucuria mea cu cineva. Îți spun şi de ce. Eu te citesc de fiecare dată, dar ştii că nu întotdeauna las şi un comentariu. Te rog mult, alege tu un cititor care e activ la tine sau unul despre care ştii că se va bucura şi pune-l să îşi aleagă o carte. Eventual pe Fb, unde consideri tu. Nu pot accepta acest dar ținând cont de faptul că nu sunt prezentă în comentarii de fiecare dată. Te rog să nu te superi, te rog să îmi înțelegi alegerea. Vreau eu să fac la rândul meu o bucurie. Mă ajuți?
        Îți mulțumesc încă o dată!

        Apreciat de 1 persoană

      2. Ok, cum dorești tu, nu mă opun. O să mă gândesc la o variantă și revin. Am fost plecată weekendul acesta și n-am reușit să răspund mai rapid, ajung acasă și rezolv 🙂

        Apreciază

      3. Îţi mulţumesc mult! Să nu fie cu supărare, te rog. Dar mă simt mai bine aşa. Nu sunt genul care comentează numai la concursuri şi prefer să ajungă la cineva care e mai activ.
        O zi frumoasă îţi doresc!

        Apreciază

  3. Și premiul de originalitate se duce către Poteci de dor, pentru explicația foarte tehnica: dilagin= unitate de măsură a distanței (folosita în viitor) , bazata pe numărul de MB consumați în discuții virtuale de la punctul A la punctul B.

    Apreciază

Lasă un răspuns la Aura V. Anulează răspunsul

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat asta: