Caut o cazare child friendly in Poiana Brașov

articol-superblog

Aud această dorință de câteva ori pe zi. La telefon, pe mail, sau față în față, o familie plină de speranță mă roagă să le dau o recomandare de hotel sau pensiune care să fie ok pentru o escapada alături de copii. De preferat cazare în Poiana Brașov, că-i aproape și de pârtiile de ski, și de traseele montane, și de oraș.

Lucrez la o agenție de turism de trei anișori, timp în care am auzit tot felul de cereri și dorințe imposibile. Unii vor zapada la 20 de grade. Alții vor excursie în Bucovina și hotel all-inclusive, cu spa la subsol. Dar cei care își petrec vacanța în familie vor de cele mai multe ori doar ca cei mici să se simtă bine – asta le e suficient.

Ai spune ca-i o cerință simplu de satisfăcut, asa-i? Ei bine, nu e! Turismul românesc evoluează cu pași mici, dar e încă departe de condițiile oferite în alte țări. Și, din păcate, deși cei mai multi turiști sunt familii cu copii, mulți hotelieri refuză să privească această categorie de clienți drept o prioritate. Deși lucrurile stau foarte simplu: copilul meu s-a simțit bine acolo? Atunci voi reveni. Ca parinte, nu caut atât de mult diversitate, cât caut certitudinea că puiul meu se va simți bine. Și, desigur, când el se simte bine și vacanța mea e mult mai liniștită :).

hotel child friendly
(Sondaj efectuat în rândul prietenilor mei)

La început, când mi se cereau recomandări de hoteluri child-friendly, răsfoiam ofertele agenției și ridicam din umeri. Mamele își doreau camere mari, luminoase, loc de joacă în aer liber, mic dejun variat și gustos, și eventual si o facilitate de tip spa. Cu tații scăpam mai ușor: de cele mai multe ori voiau doar să le confirm că au loc de parcare asigurat și că merge wi-fi-ul bine 🙂 Chiar și așa, mi-era greu să găsesc ceva saisfăcător printre pliantele mele.

Așa că am început să testez diverse locații împreună cu propria familie, să pot recomanda în cunoștință de cauză.

Am găsit hotelul ideal într-o escapadă de weekend de acum 1 an. Ne-am dus acolo din întâmplare, pentru că ne-au oferit niște prieteni camera lor. Făcuseră o rezervare cu ceva timp în urmă dar nu mai puteau ajunge din motive de sănătate. O cameră mare, de 4 persoane – noi am încăput chiar 5, căci fetița era mică și putea dormi între noi doi, iar băieții au avut paturile lor proprii. Îmi amintesc cu drag de cameră, dar mai ales de terasă. Avea o priveliște superbă către munți și mi-a îndeplinit dorința de a bea un pahar de vin la aer curat împreună cu soțul, seara după ce s-au culcat copii. Cine are copii, mai ales 3 ca mine, înțelege cât de rare și de prețioase sunt aceste momente.

Această prezentare necesită JavaScript.

Și copiilor le-a plăcut mult locația. Băieții s-au împrietenit rapid cu o altă pereche de frați care își petrecea acolo weekendul și și-au făcut împreună de lucru pe afară. În hotel era și o sală de jocuri cu masă de biliard, și lui Max – soțul meu – i s-a părut o ocazie bună să ii învețe și pe băieți. Au fost încântați, și de joc in sine dar și de timpul petrecut cu tatăl lor. De obicei suferă stiindu-l foarte ocupat.

Pitica s-au distrat și ea, căci locul de joacă din curte avea o trambulina. Pentru un copil de 2 ani – știe orice părinte – trambulina e un fel de excursie la Disneyland, n-ai cum sa dai greș cu ea. Și n-ai cum să dai nici copilul jos, de altfel.

Eu am profitat de ocazie și-am dispărut la saună. L-am lăsat pe soț să monitorizeze mica gimnasta, băieții erau oricum ocupați cu noile cunoștințe, așa că mi-am făcut ceva timp doar pentru mine. Și asta e ceva rarisim, demn de notat în calendar.

A doua zi, după ce ne-am încarcă bateriile de liniște și relaxare, am urcat spre Postăvaru cu toții. Desigur, cu viteza cu care poți urca având 3 copii după tine, dar a fost o plimbare frumoasă pe care ne-o amintim și astăzi.

Colaj foto hotel royal

De atunci, de câte ori îmi mai spune cineva „Caut un hotel child friendly, la noi la munte”,  nu mai răsfoiesc pliante ci răsfoiesc prin memorie. Găsesc numele potrivit și le spun, simplu: faceți o rezervare la Hotel Royal Poiana Brașov.

(Articol scris pentru Super Blog 2017. Surse foto: hotel-royal.ro, pixabay.com)

3 gânduri despre „Caut o cazare child friendly in Poiana Brașov

Adăugă-le pe ale tale

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.