Excursie de weekend la … Ploiesti

Weekend-ul acesta am ajuns pe la Ploiesti. Nu, nu cu vreo treaba sau obligatie, ci pur si simplu pentru ca voiam sa mergem intr-un loc nou, nu prea departe de Bucuresti, pe care sa-l descoperim si de care sa ne lasam surprinsi. Am oscilat putin intre Conacul Golescu si parcul Bucov din Ploiesti, cel din urma avand castig de cauza din considerente pur meteorologice: pareau mai putine sanse de ploaie acolo 🙂

Sunt 70 km intre Bucuresti si Ploiesti, asadar e o excursie cam de o ora, perfect suportabila de catre cei mici.

Prima noastra oprire a fost Parcul Bucov, unde citisem ca e o gradina zoo relativ ok, dar si locuri de joaca diverse pentru cei mici.

(Intrarea in Parcul Bucov – Constantin Stere)

La intrarea in parc e o parcare incapatoare, cu plata, taxa fiind de 5 lei pe autoturism. Din parcare se poate intra fie prin parc, spre zoo, fie spre Gradina Botanica pe care noi nu am mai apucat sa o vizitam pentru ca ne-a prins ploaia, dar e bine de stiut ca ea exista.

(Statuia lui Consntantin Stere, scriitor si om politic)

Parcul este destul de intins, cu multe locuri de joaca pentru cei mici disperate de-a lungul pajistilor. Mi-a placut senzatia aerisita, comparativ cu locurile de joaca de prin parcurile bucurestene, mult mai compacte. In mijlocul parcului e un lac, am vazut din poze ca se pot face plimbari cu barca pe-acolo. La fata locului, noi ne uitam mai mult la norul negru care se apropia si mai putin la apa 🙂

(Loc de joaca cu casute-ciupercute)

Dupa ce am dat un mic tur de parc cu trotinetele, am intrat la Zoo. Pentru detalii despre tarife si program, pagina de contact a gradinii zoologice este aici.

Gradina zoologica nu e extrem de intinsa, dar are animalute diverse. Pentru ca am vizitat-o recent si pe cea din Constanta, pot spune ca aceea mi s-a parut mai draguta. Pe de alta parte, cea din Bucov are locuri de joaca si in interior, are ursi, lei, tigri si niste camile absolut criminale. Un pic de pasta de dinti le mai trebuie, in rest…

(Cele mai zambitoare camile)

Foarte multe caprite si caprioare in Bucov, deliciul copiilor evident. Cred ca gradina zoo perfecta ar fi cea in care caprioarele si iepurasii ar zburda liberi de colo colo. Hai fie, si ponei, era cat pe-aci sa ii uit. Cui ii trebuie lei, tigri sau ursi? Poate adultilor, copiii clar nu se omoara dupa ei.

(La mangaiat caprioare)

Dupa cum spuneam, in mijlocul gradinii zoologice e si un loc de joaca destul de generos – nu doar ce se vede in poza, mai sunt si alte „chestii” prin jur, plus bancute pentru parinti obositi.

(O parte din locul de joaca din interior)

Vizita la Zoo ne-a luat cam o ora. Am mai ramas putin prin parcul exterior dupa, dar la gradina botanica nu am mai ajuns pentru ca cerul deja se intuneca asa ca am zbughit-o spre masina. Decizie inteleapta, pentru ca a inceput ploaia fix cum ne-am urnit de pe loc.

Asa ca ne-am reorientat spre a gasi ceva de-ale gurii, mai ales ca Olivia ne anuntase ca ii e foame fix de cum plecasem de-acasa (adica la juma’ de ora dupa ce se ridicase prematur de la micul dejun, pe motiv ca nu ii e foame).

Ne-am oprit la Restaurant Viena Cafe, nu foarte departe de Bucov, si ne-a placut mult aspectul. Mie si Oliviei ne-a placut si mancarea, am luat niste frigarui cu legume chinezesti si orez care au fost absolut delicioase, sotul in schimb a experimentat ceva c-un berbecut care s-a dovedit a fi intrigant de amar.

(Cu toata gasca la restaurant)

Dupa restaurant, ne-am decis sa mergem la Muzeul Ceasului, aflat la vreo 5 minute de mers pe jos, pentru ca citisem despre el si il zarisem din masina in drum spre masa. Sincer nu aveam mari asteptari de la el, dar s-a dovedit a fi o alegere buna, mi-a placut amenajarea si am aflat lucruri interesante.

Intrarea a fost 8 lei pentru adulti si (cred) 2 lei pentru copii. Contra unei taxe infime de 10 lei, ai si ghid, ceea ce recomand, pentru ca experienta din muzeu e mult mai valoroasa astfel.

(Cladirea Muzeului Ceasului)

Nu am poze din interior, dar cert e ca sunt muuulte muuuuulte ceasuri acolo. Si cand spun ceasuri, nu ma refer doar la ceea ce intelegem noi azi prin ceasuri, ci la tot felul de inventii care au servit pentru masurarea timpului.

Stiam, desigur, ca inaintasii nostri masurau unitati de timp cu clepsidra sau cu lumanarea. Dar nu stiam ca existau lumanari gradate care sa indice orele, asa cum nu stiam ca existau ceasuri … pe baza de apa. Cum ar mai fi, astazi, sa fii nevoit sa pui zilnic apa la ceas, ca sa te asiguri ca iti arata in continuare ora exacta? 🙂

(Detaliu din gradina Muzeului Ceasului)

Exista si o camera a gramofoanelor si a cutiilor muzicale, foarte simpatica in special pentru cei mici. Una peste alta, a meritat, a fost o activitate inedita, pe care o recomand celor care sunt in trecere prin Ploiesti.

ceasuri
(Ceasuri din colectia muzeului. Sursa foto: mediafax.ro)

Cam atat din Ploiesti. Ne-am umplut o zi, ne-am distrat, si chiar am mai fi avut ce vedea daca nu am fi fugit de ploaie.

Voi pe unde mai evadati in weekend?

Un gând despre „Excursie de weekend la … Ploiesti

Adăugă-le pe ale tale

1. Frumoasă plimbare – distractivă, instructivă, relaxantă, solicitantă în același timp 🙂 3 în 1 = parc, restaurant, muzeu… O idee bună să mai schimbi ambianța bucureșteană… Cu siguranță păstrați amintiri frumoase 😉