Meniu săptămânal (#4, Martie)

Săptămâna aceasta a fost una cu mai puțină inspirație pe plan culinar, dar nu cu mai puțin gust. Pur și simplu am repetat niște rețete încercate și cu altă ocazie, n-am avut starea de spirit necesară pentru noi aventuri în bucătărie. În plus, am și mâncat afară, la terasă, de 2 ori (wow! eveniment, în contextul ultimelor luni). Totuși, am încheiat săptămâna în stil mare, cu o prăjiturică pe jumătate invenție proprie, de care am fost foarte mândră. Dar ajungem și la ea, la momentul potrivit.

Efortul de a pune la punct un meniu săptămânal, în avans, nu e deloc mare – o poți face sâmbăta, la cafeaua de dimineață. Are în schimb avantajele de a te ajuta să folosești la maxim și în termen de valabilitate ingredientele pe care le ai prin casă, să reduci risipa alimentară, să cumperi doar ingredientele cu care știi că vei găti și să scapi de întrebarea „ce mâncăm astăzi?”, pe parcursul săptămânii.

Cât despre cumpărături, eu îmi iau cele necesare de la Lidl (pește, brânzeturi), Mega Image-ul de la colț (cumpărături rapide, în caz că mi s-a terminat ceva din casă) și Băcănia Tei (dau o comandă de 2 ori pe lună de fructe, legume și produse de băcănie, care mi se livrează acasă).

Iată, așadar, realizările ultimelor 7 zile:

Meniu pentru o săptămână – feluri principale

Plăcinta cu ciuperci și măsline a Anei

Cândva făceam foarte des această plăcintă simplă, a cărei rețetă e primită de la o prietenă. Am uitat de ea o perioadă și mi-am amintit când îmi făceam planuri de folosire a kilogramului de ciuperci proaspete primite.

Ai nevoie de un foietaj, ciuperci, măsline verzi, cașcaval, ouă, ceapă sau praz. Rețeta, pas cu pas, e în linkul din titlu.

E simplă, gustoasă, merge ca prânz, mic dejun, cină sau picnic 🙂

Tagine vegan la Slow Cooker (de la CrockPot România)

Am descoperit rețeta asta în cărticica cu care a venit MultiCooker-ul meu și am făcut-o, de atunci, de mai multe ori. Ingredientele de bază sunt: ceapă, ardei roșu și galben, vânătă, dovlecel, fructe deshidratate (caise, smochine, curmale, merișoare), pastă de ardei dulce sau suc de roșii, cușcuș sau bulgur, condimente, toate lăsate la Slow Cooker pentru 2 ore. Am făcut-o mai des cu bulgur decât cu cușcuș, rezultatul final e foarte gustos, dar secretul stă de fiecare dată în condimentele folosite.

Cea mai recentă descoperire a mea în materie de condimente este mixul Hammamet Tunisia, care conține coriandru, turmeric, usturoi granulat, boia dulce & iute, piper negru, dafin, cuișoare, chimen și mentă și dă o savoare deosebită mâncărurilor cu legume. Trebuie să-l încerc și pe carne, cât de curând.

Chiar dacă vi se poate părea ciudată combinația de ingrediente, vă recomand să o încercați. Fructele deshidratate alături de condimentele fine sunt o surpriză plăcută. Iar, pentru cei care nu-și pot imagina o mâncare cu vinete, vestea bună e că ele chiar nu se remarcă în produsul final.

Mâncărică de mazăre cu cartofi și morcovi

O rețetă tradițională dar de efect, cu ceapă, mazăre, cartofi, morcovi, suc de roșii și o mămăliguță aburindă altături.

Olivia e mare fan mazăre, ceea ce mă bucură, o mănâncă cu mai mare poftă decât ar mânca niște cartofi prăjiți.

Gulaș de vită (de la Jamilla)

A fost o săptămână în care mi-am folosit intens CrockPot-ul, după cum se vede, pentru că și acest gulaș de vită tot acolo s-a făcut.

Vrăbioară de vită, ceapă, morcov, ardei și cartofi, sos de roșii, condimente după gust și 4 ore la Slow-Cooker. A ieșit bun și sănătos, fără pic de prăjeală.

Totuși, dacă ar fi să aleg între felurile de mâncare preparate la Crock-Pot sub presiune și cele la Slow Cooker, primele sunt parcă mai pe gustul meu.

Pizza rapidă cu ce avem prin casă

Seara trecută ni s-a făcut poftă de niște pizza, așa că am încropit ceva rapid. Olivia mi l-a găsit pe YouTube pe acest Sebi, care explică cum să faci simplu și rapid pizza acasă. Și chiar a fost rapid: blatul de pizza s-a copt întâi 2 minute în tigaie, apoi am pus pe el ce aveam prin casă (suc de roșii, parmezan, mușchi de vită, ciuperci și ceapă verde) și am băgat pizza la cuptor, la foc maxim și doar de sus, pentru 10 minute.

Rezultatul a fost atât de bun încât n-a mai prins nicio poză. Cea de mai sus e furată din arhiva anului trecut, în scop demonstrativ 🙂 De acum înainte doar așa voi face pizza: tigaie + cuptor.

Idei de desert, gustări și mic dejun

Tradiționalul mic dejun cu de toate

O dată pe săptămână, de obicei în weekend, ne răsfățăm cu un mic dejun continental, genul pe care l-am găsi dacă am fi în vacanță, cazați la un hotel.

Ouă ochiuri, roșii (uneori ardei sau avocado), zacuscă de la mama, brânză sau cașcaval, ceva cărnos lângă și o cafea sau un ceai, în completare. Săptămâna asta am testat o specialitate interseantă de brânză, cu lavandă, produsă de Manufactura de Brânză. E interesantă și cu o aromă subtilă. Ar fi mers ea mai bine pe post de gustare, alături de niște struguri, dar nici la micul dejun nu ne-am supărat să o avem. Altă descoperire (de data asta amuzantă) a fost sosul de muștar și miere Pussy Lover. Da, chiar așa se numește. De ce?, n-am idee. Dar merge perfect alături de ouă și de-abia aștept să îl încerc și într-o salată orientală, ca înlocuitor de maioneză.

Mucenici de oraș

Pentru că e martie și pentru că la Mega Image, lângă casa de marcat, e mai nou o cutie cu pungi de Mucenici, n-am rezistat tentației și am luat și eu una. S-a dovedit o idee bună de mic dejun. Am schimbat un pic rețeta clasică, pentru că i-am fiert în apă dar i-am strecurat și i-am pus apoi în lapte cald, alături de nucă rasă și sirop de agave.

Profit de ocazie pentru a vă încuraja încă o dată să cumpărați lapte la sticlă de sticlă. De ce – am scris pe larg aici. Producătorul e mai puțin important (oricum toți cei care își îmbuteliază laptele la sticlă au standarde ridicate de calitate), dar economia de plastic pe care o poți face e substanțială.

Brioșe cu banane și pudră de roșcove (adaptare după Bucătăria Lidl)

Pentru că aveam în casă banane aproape de sfârșitul vieții, săptămâna aceasta am înlocuit clasicele brioșe cu afine cu o rețetă nouă, centrată pe banane. Am folosit pudră de roșcove (carob) în loc de cacao, în rest am respectat întocmai rețeta de la Lidl.

Brioșele au ieșit mai puțin pufoase decât cele ale Andreei Duția (probabil lipsa untului și-a spus cuvântul), dar foarte gustoase. Îmi plac mult bananele în deserturi, fie că e vorba de brioșe, banana bread sau budinci. Chiar mai mult decât bananele proaspete 🙂

Sucul de portocale de alături e o comoară în anotimpul rece, sper eu să ne întărească măcar puțin acolo sistemul imunitar și să ne apere de viruși.

Lava Cake cu interior de zmeură

Dacă am cu ce preparat să mă mândresc săptămâna aceasta, ei bine despre această rețetă de Lava Cake e vorba.

Am făcut de mai multe ori rețeta Jamillei, pe care o asociam obligatoriu cu înghețată. Dar pentru că acum n-aveam, și totuși aș fi avut chef de un desert rapid și ciocolătos, am zis să improvizez și să tai dulceața ciocolatei cu altceva. Aveam zmeură în congelator, așa că mi s-a părut candidatul perfect. În rest, am folost ingredientele din rețeta Jamillei.

Cât timp ciocolata și untul s-au topit la bain-marie, am amestecat alături, la foc mic, zmeura congelată și puțin zahăr, am pus și o lingură de făină, până a ieșit un sos destul de închegat.

Am umplut formele de silicon pe jumătate cu crema de ciocolată, apoi am început să adaug și sosul de zmeură. Fiind închegat, e ușor să îl pui astfel încât să ocupe doar zona centrală. Ciocolata îl va îmbrăca pe exterior. Am mai adăugat straturi succesive de ciocolată și zmeură, apoi am băgat opera de artă la cuptorul preîncâlzit, 180 de grade, pentru 10 minute.

Și operă de artă a și fost, zău! M-am jucat puțin cu plating-ul (pentru că a început Chefi la Cuțite și să nu zic că mă uit degeaba), păstrasem puțin sos special pentru a-l întinde artistic pe farfurie, iar alunele date prin ciocolată s-au potrivit la fix în peisaj, au dat o textură crocantă întregului desert. Aici se vede și ce frumos a rămas sosul de zmeură la interior. Artă și nimic altceva 🙂

Cam așa a arătat săptămâna aceasta în bucătărie. Pentru săptămâna viitoare presimt niște lucruri de mare angajament (finalizez acum cu retrospectiva și mă apuc de planul concret) pentru că aseară m-am uitat la Julie & Julia. Un film mai vechi, pe care l-am văzut recomandat în ideea de dezvoltare personală, de a înțelege care îți e drumul prin viață, de a scăpa de convingeri limitative. Ghinion, eu am rămas cu altceva din el: cu faptul că există o carte celebră numită Mastering the Art of French Cooking pe care trebuie să o am în bibliotecă 😀 Așa că după prânz mă duc la vânătoare de inspirație.

Și, pentru că e martie, închei cu decorul bucătăriei mele, de săptămâna aceasta și cu un bine meritat „La mulți ani!” tuturor fetelor și femeilor care își depășesc zi de zi limitele.

Și nu, nu e o urare limitativă. Pentru că toate facem parte din categoria asta, fără excepție, numai că uneori ne e greu să vedem asta și să ne apreciem la adevărata noastră valoare. ❤

3 gânduri despre „Meniu săptămânal (#4, Martie)

Adăugă-le pe ale tale

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat: