Meniu săptămânal (#13, Mai)

Meniul săptămânii cu numărul 13 nu e deloc unul ghinionist, ba din contră, e unul în cadrul căruiam am descoperit niște gusturi și combinații noi, m-am jucat cu niște ingrediente și am și eliberat multe dintre alimentele din congelator și cămară.

Deci obiectiv îndeplinit.

Situația a arătat în felul următor:

Feluri principale (prânz sau cină) pentru o săptămână

Orez prăjit cu legume și ou

Văzusem la Chefi la Cuțite un orez prăjit pe care l-au lăudat toți și mi-am zis să încerc și eu.

Am pus la fiert niște orez integral (și l-am lăsat, că are de lucru față de cel normal), iar între timp m-am ocupat de ou și legume. Din două ouă bătute am făcut un soi de omletă/scrob (adică fărâmițată) și am lăsat-o și pe ea deoparte.

Apoi am perpelit în wok niște ciuperci, morcov ras, ardei, mazăre, cu praf de curry din belușug pe deasupra și cu sos de soia. Când a fost gata orezul, l-am adăugat și pe el, împreună cu omleta, și le-am tot amestecat pe foc cât să se prăjească un pic și orezul.

Cam asta a fost toată operațiunea. Foarte aromat rezultatul, a fost hit, am mâncat și la prânz și la cină.

Dorada la grătar cu salată de varză

Știu, știu, prânzul acesta revine aproape în fiecare săptămână. Ce să facem, ne place peștele!

În plus, e ceva simplu de făcut, sărac caloric, cu indice glicemic mic, practic împacă pe toată lumea din casă.

Paste cu dovlecel și morcov

Paste integrale cu bețișoare de dovlecel și morcov, călite în tigaie până s-au înmuiat. Dovlecelul este super dulce și bun în combinația asta, practic el dă gustul principal.

Piept de rață cu varză roșie și sos de portocale

Săptămâna aceasta am descoperit cât de bună e varză roșie scăzută, făcută pe aragaz. Alături de rață pare chiar o combinație clasică. Dar nu la noi în țară. 🙂

Pentru varză – am tocat varza (cam 2 verze mici) și o ceapă mare, roșie. Varza am frecat-o puțin cu sare. Între timp am călit ceapa și am adăugat și varza deasupra, într-o cratiță mai mare. Am pus cam 50 ml de vin roșu și am lăsat așa pe foc până s-a evaporat tot vinul, apoi am completat cu apă. Am mai amestecat din 10 în 10 minute, în total a fiert varza, așa scăzut, cam 45 de minute.

Rața a fost prăjită întâi în tigaie, 6 minute pe fiecare parte, apoi băgată la cuptor pentru încă 10 minute.

Grăsimea de la rață, amestecată cu zeama unei portocale, s-a transformat în sos.

Varză roșie, de data asta cu cârnați

Pentru că varza roșie scăzută a fost o descoperire care m-a dat pe spate 🙂 și pentru că mai aveam 2 verze, am repetat în mare meniul și a doua zi, doar că de data aceasta am asociat varza ultimilor cârnați din congelator, făcuți agale la cuptor.

Ah, și de data asta am pus și puțină zeamă de lămâie în varză, în speranța de a-i păstra culoarea superbă pe care o avea în cratiță. A ajutat un pic, cu o zi înainte se închisese culoarea mult mai mult.

Desigur că nici combinația asta n-a fost de lepădat, dar dintre cele 2 variante parcă rața a fost o alegere mai inspirată.

Ciorbă de perișoare

O ciorbă clasică, de perișoare din carne de vită, acrită cu borș. Nu-mi asum realizarea ei însă, doar degustarea 🙂

Idei de gustări și mic dejun

Batoane de granola (de la Daniela Niculi)

Am descoperit această rețetă tot pe site-ul Danielei (pe care îl am în bookmark, pentru că gătește multe lucruri fără zahăr) și, deși lista de ingrediente nu mă atrăgea în mod deosebit, am zis să încerc să văd ce iese.

Am folosit fulgi de ovăz, caju (în loc de nucile pecan din rețeta originală), unt de cocos, pudră de roșcove, scorțișoară și curmale și am urmat pas cu pas instrucțiunile de realizare.

Rezultatul final este wow! Zău că nu mă așteptam ca din ingredientele astea să iasă ceva atât de coerent și de gustos.

Din toată cantitatea au rezultat 14 batoane. Le-am făcut sâmbătă după prânz, în ideea de a le mânca duminică dimineața la micul dejun. Duminică nu mai exista niciunul.

Clătite din făină de tapioca și mălai, cu brânză și roșii

Și dacă n-au mai fost batoane pentru duminică, am apelat la alt experiment. Căutasem în prealabil rețete cu făină de tapioca. Așa că: din 2 ouă, 200 ml lapte, 8 linguri mălai, 8 linguri făină de tapioca și o lingură de ulei de dovleac (ar fi trebuit de măsline dar nu mai aveam) am făcut o compoziție de clătite.

Ies niște minunații de un galben foarte frumos, pe care n-ai cum să-l obții în varianta de rețetă clasică. Le-am uns cu cremă de brânză și am presărat roșii tăiate mărunt. Ar fi mers și niște ceapă verde rondele, păstrez ideea pentru clătitele rămase pentru cină.

Brioșe cu afine și făină de migdale (adaptare după Daniela Niculi )

Am mai făcut brioșele aceste cu câteva săptămâni în urmă (meniul nr. 10) și am revenit asupra lor, pentru că ne-au plăcut. Spre deosebire de brioșele cu făină tradițională de grâu, acestea nu se umflă foarte tare, pentru că nu au gluten în compoziție, nici nu merg pe post de desert pentru că n-au zahăr, dar la gust sunt foarte bune.

Noi le-am mâncat dimineața la micul dejun, cu iaurt pe deasupra.

Și așa s-a dus săptămâna. Duminica e zi de mâncat din ce gătesc alții 🙂 adica o pizza comandată sau o ieșire afară la o terasă, în funcție de vreme.

Rețete inspirate!

Un gând despre „Meniu săptămânal (#13, Mai)

Adăugă-le pe ale tale

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat: