Meniu săptămânal (#10, Aprilie)

Wow! Iată și cea de-a 10a ediție a meniului meu săptămânal.

Sinceră să fiu, nu mă așteptam ca acest ritual să țină atât de mult, dar am descoperit că e util și pentru mine, ca un soi de retrospectivă a săptămânii care s-a încheiat, din care pot trage concluzii și învățăminte pentru cea care urmează să vină.

Săptămâna aceasta a fost, cumva, o săptămână a salatelor. Deși verdictul dat de medicul diabetolog a fost în cele din urmă doar de toleranță alterată la glucoză, și nu de diabet gestațional, iar regimul recomandat de el a fost „mănâncă la fel ca până acum, doar fără dulciuri concentrate”, am zis să nu sar totuși calul și să continui într-o notă cât mai sănătoasă posibil, că nu strică.

Feluri principale (prânz sau cină) pentru o săptămână

Salată cu broccoli, roșii cherry și nuci

O salată ușoară, de weekend, cu buchețele de broccoli, salată verde, roșii cherry, nuci și semințe, într-un dressing de iaurt, ulei de măsline și zeamă de lămâie.

Halloumi la grătar cu garnitură de mazăre

Brânza Halloumi se numără printre preferatele mele. Se gătește foarte simplu, doar perpelită puțin pe grătar, se topește în gură de bună ce e și mai și scârâie așa amuzant printre dinți. De data aceasta a fost însoțită de niște mazăre cu morcov, la tigaie.

Salată cu spanac, roșii cherry, brânză halloumi și piept de pui afumat

Profitând de o bucată de halloumi rămasă de la prânz, am încropit în aceeași seară și o salată. Am adăugat frunze de spanac-bebeluș :), roșii cherry, bucățele din rulada mea preferată de cașcaval cu măsline, piept de pui afumat și deja tradiționalul dressing de iaurt, lămâie, ulei de măsline.

Tocăniță de ciuperci cu mămăliguță

Tocănița săptămânii acesteia n-a mai prins poză, așa că mă revanșez cu una mai veche. Îmi plac foarte mult ciupercile și le gătim des, sub diverse forme, dar tocănița e parcă printre preferatele mele. Mai ales când se tolănește în farfurie alături de o bucată de mămăligă aburindă. Merge și niște smântână pe deasupra, de ce să nu meargă?

Paste integrale cu spanac, roșii și cârnăciori

O altă rețetă rapidă, potrivită pentru cină: paste integrale, fierte cât scrie pe cutie, scăldate apoi într-un sos făcut din ceapă, cârnăciori afumați, roșii cherry și frunze de spanac. Dacă mai punem și niște parmezan pe deasupra, avem de toate în farfurie: gust, culoare și …. savoare.

Dorada la grătar cu garnitură mediteraneană

Sună enigmatic, nu? 🙂

Ei bine, garnitura mediteraneană, în perspectiva mea, înseamnă dovlecei, ardei și roșii cherry perpelite puțin pe grill, cât să se înmoaie și să se coacă așa subtil, cu puțin ulei de măsline pe deasupra, alături de o salată verde cu castraveți și ridichi. Primăvăratec cât cuprinde.

Varză călită cu carne de curcan (adaptare după Jamilla)

Spre sfârșitul săptămânii m-am aventurat într-o zonă mai clasică și am ales să fac o varză călită, cu cubulețe de curcan. Toate ar fi fost bune și frumoase dacă n-aș fi scăpat prea multă sare în etapa inițială, când am tocat varza și am lăsat-o cu niște sare să se înmoaie. Rezultatul a fost bun, dar fooooarte sărat, mi-a părut maxim de răut mai ales că eu nu prea abuzez de sare în general. Asta e, se mai întâmplă și eșecuri în bucătărie.

Salată de primăvară cu ton

Și ca să închei săptămâna salatelor, adaug pe lista de realizări și această salată cu ton, roșii, crutoane dintr-o pâine de secară cu maia, absolut senzațională, livrată direct de la MamaPan prin Băcănia Tei, și dressing de iaurt. Da, chiar nu e nevoie mai multe ingrediente pentru a obține o cină gustoasă și sănătoasă.

Idei de dulciuri, gustări și mic dejun

Mic dejun cu ouă fierte și legume

O variantă rapidă, sănătoasă și pe placul tuturor: ouă fierte cu legume crude, cât mai variate. Putem profita de ridichi, castraveți, roșii sau ardei. Merg și niște feliuțe de brânză sau cașcaval pe lângă și bineînțeles o pâine de calitate.

Brioșe cu afine și făină de migdale, fără zahăr (adaptare după Daniela Niculi)

Am plecat de la rețeta Danielei (link în titlu), doar că am decis să nu pun niciun îndulcitor și să adaug în schimb niște pudră de roșcove și scorțișoară. Pe scurt, e nevoie de făină de migdale, ulei de cocos, ouă, afine, sare, arome după gust.

Brioșele mele au crescut frumos și deși compoziția mi s-a părut foarte lichidă inițial, într-adevăr problema s-a rezolvat la cuptor și rezultatul final a fost mulțumitor. Nu sunt mai deloc dulci, exact așa cum am vrut.

Gustare de fructe și ciocolată neagră

Oricând ai chef de ronțăit ceva, cea mai la îndemână soluție o reprezintă fructele – un măr, o portocală – , nucile (fistic, migdale, nuci de-ale noastre) și/sau niște ciocolată dar cu concentrație mai mare de cacao și mai mică de zahăr.

Cu ocazia căutărilor mele de săptămâna trecută, de dulciuri sărace în zahăr, am descoperit ciocolata de la Sweet&Safe, cu îndulcitor pe bază de stevia. Eu am găsit-o la Mega Image, în Concept Store, unde de altfel există o zonă extrem de ofertantă de dulciuri și produse low-carb și fără zahăr. Greu să pleci de-acolo, zău. Ciocolata e super bună, mi-a întrecut așteptările.

Prăjitură de portocale (de la Andreea Duția)

Ca de obicei, Andreea Dutia are un palmares de dulciuri absolut original. Dincolo de faptul că pozele ei te fac să-ți dorești să încerci absolut tot, mai are și talent în a le prezenta, citești rețetele de parcă ai citi o poveste.

Prăjitura asta m-a entuziasmat și m-a intrigat. Pe de o parte, pentru că era cu făină de migdale, pe de altă pentru că presupunea o activitate unică de a fierbe 2 ore 3 portocale. Challenge accepted, zic hai s-o văd și pe-asta, ce gust au portocalele fierte. Zahăr n-am pus cât scrie în rețetă, de fapt n-am pus deloc, am înlocuit cu vreo 20g de stevia și cu 3 curmale, blenduite și ele împreună cu portocalele.

Rezultatul final e super aromat, exact cum promitea și Andreea. Și dincolo de fiertul portocalelor (pe care na, nu e cazul să le supraveghezi), rețeta se face foarte simplu: se amesteca totul și se bagă la cuptor.

E perfectă prăjitura asta ne-dulce pentru mic dejun, cu lapte, iaurt sau cafea alături.

Tort cu blat de sfeclă și cremă de brânză (de la Bucătăria Lidl – Florin Dumitrescu)

Tot pe final de săptămână am primit o rețetă interesantă (mulțumesc, Sonia!) care mi-a atras atenția și care s-a mulat la fix pe dorința mea de a folosi cumva cele 2 sfecle roșii pe care le mai aveam în frigider.

E prima dată când fac un blat de tort cu sfeclă roșie și zău că e entuziasmant și distractiv. Sfecla crudă, dată la blender, are o culoare amețitoare dar care, din păcate, nu se păstrează după coacere. Ar fi fost ceva să rămână blatul de această nuanță nebună de roșu.

Am urmat pas cu pas rețeta lui Florin. Ce o recomandă e că n-are decât foarte puțin zahăr (2 linguri de zahăr brun și 2 linguri de miere la un tort întreg), tortul devenind astfel un bun candidat pentru mic dejun.

Mie mi-a plăcut foarte tare gustul, sfecla se simte dar destul de subtil după părerea mea, blatul e pufos, umed și doar foarte puțin dulce (mai mult de la crema de brânză decât de la blat). Olivia nu s-a dat în vânt totuși după gustul blatului, cică data viitoare să facem cu mere în loc de sfeclă 🙂


Cam atât pentru săptămâna aceasta. Eu zic că a fost variată și plină de opțiuni sănătoase. Sper să servească drept inspirație, pe ici pe colo 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat: